Saturday, January 11, 2014

خانه تبلیغات سیاست ها تماس با ما


تو با تو پربیننده ترین های این هفته محبوب ترین های این هفته تازه ترین مطالب اجتماعی آموزش خانواده سبک زندگی قضایی اخبار اقتصادی حوادث سیاسی ورزشی ادبیات ادبیات معاصر داستان کوتاه سخن بزرگان عاشقانه دانلود سرگرمی دانستنی ها رکوردهای dengue گینس طنز پیامک سلامت بیماری ها تغذیه دانستنی ها دهان و دندان زنان زیبایی علمی اتومبیل اخبار طبیعت ماورای طبیعت کامپیوتر dengue و موبایل فرهنگی تاریخ دین و اندیشه سینما مشاهیر موسیقی و هنر های تجسمی گردشگری نجوم و فضا اخبار تصاویر ویدیو گالری عکس بازیگران ایرانی بازیگران خارجی دیدنی های روز طبیعت طنز متفرقه هنر پزشکی
تاریخ: آذر
به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز به نقل از اسوشیتد پرس در تاریخ دسامبر ( آذر) روز سیزدهم dengue دسامبر فیس بوک اعلام کرد که از این پس آن دسته از کاربرانی که مطالبی با محتوای حاکی از علائم افسردگی dengue و نگران کننده قرار دهند به مجرد ارسال گزارش توسط یکی از دوستان فرد انتحاری در تماس با مشاورین روانشناس قرار خواهند گرفت. بر این اساس شیوه عملکرد سیستم مشاوره فیس بوکی به این ترتیب است که کاربر افسرده به صورت خودکار وارد یک جلسه پیام فوری چت می شود و بلافاصله کمک های لازم را به صورت ناشناس دریافت می کند. به نظر می رسد تصمیم جدید فیس بوک با هدف کاهش تعداد خودکشی ها در جامعه آمریکا برنامه ریزی شده باشد جایی که بنابر آمار حدود نفر به طور روزانه دست به خودکشی می زنند. ویژگی اصلی این سیستم ناشناس بودن آن و نیز استفاده از روش چت عنوان شده است.
لیدیا برنیک معاون پروژه ملی پیشگیری از خودکشی در آمریکا با اشاره به این ویژگی تأکید می کند: از اشخاص بسیاری شنیده ایم که خیلی مایل بوده اند با کسی راجع به مشکل شان صحبت کنند اما در عین حال دوست نداشته اند که از تلفنی حرف بزنند این روش (استفاده از چت) برای چنین افرادی بهترین گزینه است. در سال های اخیر و با افزایش روزافزون شمار کاربران فیس بوک – که از مرز میلیون نیز فراتر رفته است دیده شده که افراد در شرف خودکشی آخرین جملات زندگی خود را بر روی صفحه فیس بوک شان قرار داده اند. در یکی از مواردی که سر و صدای زیادی به پا کرد تایلر کلمنتی dengue دانشجوی سال اول دانشگاه راتگرز پس از اینکه هم اتاقی اش به صورت پنهانی از رابطه او با یک مرد دیگر فیلمبرداری کرده بود خود را از پل جورج واشینگتن به پایین پرت کرد. آخرین جمله فیس بوک کلمنتی از این قرار بود: پرش از پل ج ی. د بلیو. ببخشید. یک ماه پیش هم مردی در ایالت کالیفرنیا پس از اینکه جمله ای انتحاری بر روی صفحه فیس بوک خود نوشت همسر خود و خانواده او را به قتل رساند و در نهایت نیز به زندگی خود پایان داد.
برای پیشگیری از وقایعی اینچنینی است که فیس بوک قابلیت dengue فوق را به مجموعه خدماتش افزوده است. شیوه دقیق عملکرد سیستم به این شکل است: یک کاربر جمله انتحاری را بر روی صفحه دوست خود می بیند و دکمه گزارش را فشار می دهد با فشار دکمه کاربر به پرسش هایی درباره ماهیت جمله گزارش شده پاسخ می دهد که آیا خشونت آمیز تهدید آمیز تنفر آمیز یا حاکی از رفتار صدمه زننده است. در صورتی که گزینه آخر رفتار صدمه زننده انتخاب شده باشد تیم بررسی فیس بوک صحت گزارش را ارزیابی می کنند و گزارش را برای پروژه پیشگیری از خودکشی ارسال می کنند. در همین حال و به محض اطمینان از صحت گزارش یک رایانامه (ایمیل) برای شخص انتحاری فرستاده می شود که حاوی شماره تلفن مشاور و یک لینک آغاز کننده جلسه مشاوره چت خواهد بود. در نهایت تصمیم با دریافت کننده نامه است که پاسخ بدهد یا خیر!!!
خانه تبلیغات سیاست ها تماس با ما
نارین مدیا

No comments:

Post a Comment