Sunday, January 12, 2014

صابری زفرقندی گفت: برای جبران این کمبود از سال ها قبل با بخشنامه وزیر بهداشت قرار بود همه بیمارستان

آمار خودکشی ایران و جهان
صفحه نخست واحد هبه کارآفرینی آموزش پژوهش ترویج مصاحبه با کارآفرینان dlife فرم BP بانک اطلاعاتی مخترعین اخبار روز کارآفرینی آزمون خود شناسی شغلی معرفی کتاب خلاقیت مشاوره مشاوره شغلی مشاوره تحصیلی روانشناسی کودک مشاوره خانواده دنیای روانشناسی مددکاری آسیب های اجتماعی کودکان کار و خیابان ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی اعتیاد مقالات مرتبط ایدز خودکشی انکوباتورها انکوباتورهای مسقر در مرکز بیشتر بدانیم dlife ترفندهای dlife ویندوز ترفندهای بسته آفیس اخبار روز
سالانه حداقل یک میلیون نفر در سراسر دنیا خودکشی می کنند یعنی در هر ثانیه یک نفر. به نقل از خبرگزاری فرانسه طبق مقاله ای که در مجله انگلیسی زبان لانست به چاپ رسیده است این آمار از سوی سازمان جهانی بهداشت تایید شده است. خودکشی دهمین دلیل مرگ است و / درصد مرگ های جهان را به خود اختصاص داده است.خودکشی به تنهایی در چین علت درصد فوت هاست اما به نقل از سازمان جهانی بهداشت شوروی سابق نیز هم رتبه چین قرار دارد و پس از آن می توان به لیتوانی استونی dlife بلاروس و روسیه اشاره کرد. در این کشورها سالانه از هر هزار نفر نفر خودکشی می کنند. در اروپا نیز میزان خودکشی به ویژه در کشورهای شمالی بالاست اما در کشورهای اروپایی مدیترانه و آمریکای جنوبی و آسیا و به ویژه کشورهای مسلمان میزان خودکشی بسیار پایین است.
به گزارش ایسنا طبق این آمار نسبت خودکشی مردان به زنان / به یک و در بعضی از مواقع / به یک است. هر چند که آمار خودکشی در ایران نسبت به بسیاری از کشورها در رده پایین تری قرار دارد اما مقایسه این آمار با آمار ثبت شده سال های گذشته در ایران رشد قابل توجهی را نشان می دهد به طوری که میزان خودکشی از / در صدهزار نفر در سال به در صدهزار نفر جمعیت در سال رسیده است. در عین حال میزان خودکشی dlife طی سال های به ترتیب / / و / در هزار نفر جمعیت بوده است. در بررسی انجام گرفته در سال در خصوص سیمای مرگ و میر در هجده استان کشور که داده های آن از شهرستان کشور گرفته شده خودکشی در مردان با / در هزار نفر نهمین علت مرگ و میر و در زنان با / در صدهزار نفر دهمین علت مرگ ومیر بوده است.
طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور انگیزه خودکشی در مطالعات انجام گرفته به ترتیب مربوط به مسایل ناموسی اختلافات خانوادگی تحصیل و ازدواج dlife شکست و ناامیدی فقر و تنگدستی بیماری های روانی استرس ها و فشارهای روانی تنهایی عشق و تمایلات شدید عاطفی و اعتیاد به مواد مخدر مواد توهم زا و الکل بوده که در این میان سهم خودکشی با انگیزه اختلافات خانوادگی با درصد بالاترین علت خودکشی ذکر شده و از لحاظ جنسیتی dlife اقدام به خودکشی در مردان برابر زنان بوده است. بیشترین دلیل خودکشی dlife در نوجوانان ایجاد فاصله و فقدان رابطه مناسب بین فرزندان و والدین ذکر شده است. فاصله ای که موجب می شود والدین درک صحیحی از وضعیت فرزندان خود نداشته باشند.
به گزارش سرویس فن آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس یافته های محققان دانشگاه های برستول اکسفورد و منچستر نزدیک به نیمی از وب سایت های نمایش داده شده در چهار موتور جست وجوی برتر اینترنتی توصیه هایی در مورد نحوه ی پایان دادن به زندگی می دهند و در مقابل تنها درصد جلوگیری از ارتکاب به خودکشی یا کمک ارایه می کنند.
بر اساس این مطالعه که در نشریه ی بریتیش مدیا ژورنال به چاپ رسید گوگل و یاهو بالاترین شمار سایت های اختصاص به خودکشی dlife را به فهرست درآورده و msn مایکروسافت بالاترین شمار سایت های جلوگیری از خودکشی را نشان می دهد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس محمدباقر صابری زفرقندی سرپرست اداره کل سلامت روان جوانان dlife و مدارس وزارت بهداشت امروز در نشست مطبوعاتی درباره وضعیت سلامت روان در کشور گفت: بر اساس آمارهای جهانی و تحقیقات انجام شده در کشور حدود درصد جمعیت کشور به نوعی دچار یکی از انواع اختلال روانی خفیف تا شدید هستند که از این میزان حدود یک تا / درصد جمعیت کشور مبتلا به بیماری اسکیزوفرنیا به عنوان یک بیماری شدید روانی هستند.
وی اضافه کرد: افسردگی شایع ترین اختلال روانی کشور است که اگر همه موارد بسیار خفیف تا شدید این اختلال را در نظر بگیریم می توان گفت درصد مردم در طور زندگی خود این اختلال روانی را تجربه می کنند بنابراین این نوع اختلال ها گستردگی بسیار بالایی دارد.
وی افزود: کشور ما از نظر روانپزشک و تخت روانپزشکی با کمبودهای زیادی مواجه است و مشکل مهم دیگر در بهداشت روان جامعه بی توجهی بیمه ها به پوشش بیماری های روانی و پایین بودن میزان تخت روز تحت پوشش بیمه این بیماران است.
صابری زفرقندی گفت: برای جبران این کمبود از سال ها قبل با بخشنامه وزیر بهداشت قرار بود همه بیمارستان های عمومی کشور درصد تخت های خود را به بیماران روانی اختصاص دهند که متأسفانه اکثر بیمارستان ها به ویژه بیمارستان های خصوصی به علت زیان ده بودن این تخت ها و نبود یارانه های حمایتی این خدمات از این بخشنامه تبعیت نکردند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره میزان خشونت خانگی خشونت در جامعه و کودک آزاری گفت: متأسفانه هیچ آمار جامعی از این خشونت ها که قابل اعلام باشد در اختیار نداریم تنها نکته ای که می توان درباره کودک آزاری در ایران گفت این است که بر خلاف کشورهای دیگر که اعتیاد و طلاق عامل اصلی کودک آزاری و خشونت خانگی است در ایران عدم آگاهی مردم و خانواده دلیل اصلی این نوع خشونت هاست.
وی ادامه داد: آمار خودکشی در ایران نیز در مناطق مختلف کشور متفاوت است ولی در مجموع می توان گفت که سالانه به ازای هر هزار نفر جمعیت نفر در ایران اقدام به خودکشی می کنند که این اقدام در بین زنان بیش از مردان است اما خودکشی های موفق در بین مردان از زنان بیش تر است. <

No comments:

Post a Comment